Munca pe laptop

Ce trebuie sa stii cand iti faci o firma: 11 aspecte importante

Infiintarea unei firme reprezinta o provocare, dar, cu indrumarea potrivita, multa munca si determinare, visul de a avea o afacere ti se poate indeplini. Afla din acest articol care sunt 11 aspecte pe care trebuie sa le cunosti.

1. Stabileste bugetul

Nicio firma nu poate fi infiintata fara un buget alocat. Stabileste o suma pe care esti dispus sa o investesti si care sa includa si eventuale cheltuieli neprevazute. Ia in calcul inchirierea unui spatiu de lucru, dotarile acestuia, specialistii de care ai nevoie pentru consultanta si promovare.
Daca nu dispui de toata suma necesara, poti lua in calcul aplicarea pentru fonduri europene nerambursabile sau accesarea unui credit bancar.

2. Schiteaza un plan al afacerii

Pentru a schita planul afacerii tale, este necesar sa definesti unele aspecte, precum care sunt obiectivele firmei tale, atat pe termen scurt, cat si lung, ce tip de produse si servicii vei vinde, ce beneficii pregatesti pentru viitorii clienti.
Alte aspecte de care sa tii cont sunt, de exemplu, ce tip de tehnologie vei utiliza, ce strategii de implementare vei folosi, ce structura organizationala va avea firma, estimeaza costurile cheltuielilor din perioada urmatoare.

3. Determina segmentul de clienti

Gandeste-te la segmentul de posibili clienti carora se adreseaza firma ta. Evalueaza piata, pentru a observa care este nisa abordabila.
Poti face studii de piata, care sa iti ofere o viziune mai clara in legatura cu publicul-tinta. Ia in calcul si analzia firmelor competitoare, intrucat poti obtine informatii despre produsele sau serviciile care au succes ridicat.

4. Opteaza pentru o forma de organizare juridica

In functie de tipul firmei pe care doresti sa o infiintezi, ai de ales intre trei forme de organizare juridica:

  • PFA (Persoana Fizica Autorizata;
  • II (Intreprindere Individuala);
  • SRL (Societate cu Raspundere Limitata).

Dupa ce te-ai decis pentru forma de organizare juridica, urmeaza sa depui actele la Registrul Comertului.

5. Apeleaza la un consultant juridic

Pentru a te asigura ca te ocupi corect de toate aspectele ce tin de birocratie si de fiscalitate, iti recomandam sa iei in calcul serviciile unui consultant. Acesta iti va oferi tot sprijinul necesar si nu vei omite niciun detaliu important din punct de vedere legislativ.

6. Automatizeaza datele angajatilor

Pentru a iti facilita treburile birocratice, utilizeaza baza de date Revisal (Registrul general de Evidenta a Salariatilor), care serveste mentinerii evidentei salariilor si in care trebuie incarcate contractele individuale de munca ce se afla in desfasurare.
Fiecare angajator trebuie sa completeze in Revisal informatiile aferente platii salariilor, modificarii, ingheierii sau incetarii contractelor de munca. Este o aplicatie pe care Inspectia Muncii o ofera in mod gratuit.

7. Inchiriaza un spatiu pentru desfasurarea activitatii

Tine cont de tipul de activitate al firmei pe care doresti sa o infiintezi si de numarul de angajati pe care il vei avea si inchiriaza un spatiu in care va avea loc desfasurarea activitatii. Dupa caz, va fi un spatiu de productie, unul comercial sau unul de birouri.
Inainte de a te hotari asupra locului respectiv, inspecteaza piata pentru a evalua preturile si verifica mai multe optiuni. De indata ce te-ai decis care va fi sediul firmei tale, deplaseaza-te la Registrul Comertului pentru a il inregistra.

8. Asigura dotarea sediului firmei

Dotarea sediului firmei

Noteaza pe o lista tot ce ai nevoie pentru dotarea spatiului de lucru, avand in vedere obiectivul firmei. De exemplu, este posibil sa necesiti:

  • Mobilier: birouri, scaune, mobilier metalic pentru depozitare si arhivare;
  • Utilaje, instrumente, ustensile;
  • Produse IT: computere, HDD externe, imprimante, scannere, accesorii;
  • Diverse consumabile de birou: accesorii de birou, instrumente de scris, articole de hartie.

Dupa ce ai stabilit lista, achizitioneaza tot ceea ce ai nevoie.

9. Acorda atentie curateniei

Urmatorul pas dupa amenajarea biroului cu toate componentele adecvate obiectului de activitate al firmei, asigura-te ca mentii locul impecabil cu ajutorul unor produse de curatenie si igiena de calitate inalta.

10. Schiteaza profilele viitorilor angajati

Intrucat majoritatea firmelor necesita un numar mai mic sau mai mare de angajati, va trebui sa te gandesti foarte bine la calitatile pe care doresti sa le aiba acestia.
Creeaza anunturi cu privire la posturile pe care le ai disponibile si posteaza-le pe mai multe site-uri dedicate, pentru a iti facilita procesul de recrutare. Asigura-te ca mesajul contine informatii cat mai clare despre abilitatile pe care vrei sa le detina. Lanseaza anunturile si printre cunoscuti, deoarece sunt sanse sa poti gasi chiar printre ei angajatii potriviti si responsabili.

11. Promoveaza-ti firma

Gandeste-te la un nume pentru firma ta si, eventual, la un slogan. Investeste in articole pentru comunicare si prezentare si alcatuieste un plan de promovare, apoi pune-l in aplicare. In cazul in care nu cunosti detalii despre cum are loc o promovare eficienta, apeleaza la serviciile unui specialist in comunicare. Printre sugestiile sale se pot afla crearea unui site al firmei tale, al unui logo, creare de continut pentru conturile sociale.
Publicitatea reprezinta un instrument care iti creste vizibilitatea in mediul online si/sau offline, astfel ca este important ca o parte din buget sa fie alocat acesteia. Chiar daca firma este la inceput de drum, promovarea iti poate aduce clienti mult mai rapid decat daca nu ai investi publicitate.

Sa iti faci o firma iti indeplineste visul de a fi propriul tau sef. Tine cont de recomandarile noastre si indrazneste sa te lansezi in lumea afacerilor!

Sursa de informare:

  1. “A Step-by-Step Guide to Starting a Business.” Business News Daily, www.businessnewsdaily.com/4686-how-to-start-a-business.html.
Publicat în categoria Uncategorized pe de .

Despre Oana Epure

Sunt un profesionist orientat spre obiective. Este firesc pentru mine să lucrez într-un mediu multicultural. Sunt Account Manager, specialist în dezvoltarea afacerii și marketing. Master în Administrarea Afacerilor (M.B.A.) axat în Administrarea și Managementul Afacerilor, General de la Universitatea „Politehnica” București și, de asemenea, diplomă de licență în Administrație Publică de la Academia de Studii Economice din București.