Birou directorial

Amenajare birou directorial: 5 idei inspiraționale și elemente de adaugat

Biroul directorial este, de regulă, corelat cu imaginea companiei, de aceea este foarte important modul în care este decorat. În funcție de stilul de amenajare birou directorial pe care îl alegi, detaliile contribuie la comunicarea unor valori ale firmei și, dincolo de acest aspect, trebuie să îmbine utilitatea cu nivelul de confort.

Cuprins:

Stiluri de amenajare birou directorial

Stiluri de amenajare birou directorial

Un birou directorial poate fi amenajat în mai multe stiluri, dar se recomandă cel clasic, cel modern și cel minimalist, deoarece ajută la o organizare eficientă și conțin doar acele elemente care sunt utile și care comunică ceva despre identitatea firmei. Dacă este vorba despre un spațiu mai mare, poate funcționa și ca o mică sală de ședințe cu managerii.

Amenajare în stil clasic

Optează pentru mobilier birou directorial de preferință din lemn, neted sau sculptat. Stilul clasic implică detalii care te-ar putea face să te simți ca într-un muzeu. Optează pentru culori calde, dulapuri cu multe sertare și o masă cu structură solidă.

Nu trebuie să lipsească un scaun birou directorial ergonomic, ce oferă susținere foarte bună. Pe lângă acestea, trebuie să amplasezi și o canapea, pentru clienții care vin să discute cu tine. Canapeaua trebuie să fie în culori neutre, pentru a se integra în contextul stilului clasic.

Una dintre calitățile stilului clasic este aceea că nu se demodează pe parcursul anilor. De regulă, este adoptat de persoanele care au firi conservatoare, iar elementul care stă la baza decorațiunii este lemnul, în special mobilierul masiv, bine finisat, care invită la o atmosferă caldă.

Amenajare în stil modern

Un birou directorial modern se caracterizează prin culori îndrăznețe, ce reflectă prospețime. Este ideal să existe ferestre ample, pentru a permite luminii naturale să pătrundă. Acest birou poate fi separat de restul încăperilor prin geamuri generoase, care oferă vedere spre alte spații de lucru, ceea ce ajută la observarea activității colegilor și angajaților.

Alege un set birou directorial din materiale cu design cât se poate de simplu, funcționale, care să nu ocupe prea mult spațiu. Stilul modern se remarcă prin caracterul ordonat, fără prea multe elemente decorative care nu au și utilitate.

Stilul modern se menține întotdeauna în tendințe, iar dacă optezi pentru acesta, este important să fii mereu la curent cu noutățile și să ajustezi decorul. Dacă dorești să intervii prin schimbări mai subtile, poți înlocui doar unele accesorii, de exemplu, poți achiziționa lămpi de birou noi, sau poți schimba periodic culoarea sau culorile pereților.

Amenajare în stil minimalist

O astfel de amenajare implică un număr redus de piese de mobilier și de decor și este extrem de adecvată unui spațiu de dimensiuni mai puțin generoase. O masă birou directorial, un scaun, de preferință ergonomic și un dulap sunt îndeajuns ca piese de mobilier pentru birou.

Amenajarea în stil minimalist este adecvată și unui birou mare, mai ales dacă funcționează și ca sală de ședințe. Dulapurile de birou nu trebuie să lipsească, dar amplasează le pe un perete unde nu există ușă. Optează pentru non-culori sau derivatele acestora. Este de preferat să te limitezi la una singură sau să utilizezi contrastul alb/negru.

De regulă, într-un birou în stil minimalist, atmosfera este foarte aerisită, iar din punct de vedere vizual, se află doar piesele de mobilier și accesoriile utile, mai puțin elemente decorative, iar dacă acestea din urmă există, sunt discrete și de mici dimensiuni.

Idei de amenajare birou directorial

Idei de amenajare birou directorial

Îți prezentăm câteva idei de amenajare din care te poți inspira:

1. Amplasarea scaunului directorial

O idee este ca în spatele biroului sau cel mult pe lateral să se afle o fereastră, care să ofere luminozitate naturală. Amenajează biroul față în față cu ușa, pentru a facilita accesul persoanelor care vin în audiență.
Asigură-te că biroul este îndeajuns de spațios pentru a avea loc unul sau, după caz, mai multe laptopuri/PC-uri. De asemenea, în cazul în care computerul nu are loc pe birou, poți achiziționa o masă sau suport pentru monitor sau laptop.

2. Așezarea gadgeturilor

Dacă optezi pentru un birou în stil modern, este indicat să ai loc și pentru diverse gadgeturi; acestea îți pot fi utile, deoarece pot avea rol în eficientizarea activităților pe care le desfășori. Dacă biroul tău este în stil clasic, îți recomandăm ca gadgeturile să fie amplasate discret, pentru a nu ieși foarte mult în evidență.

3. Condiția pieselor de mobilier

Investește în piese de mobilier și accesorii de calitate înaltă, care să funcționeze perfect și care să prezinte durabilitate. Atunci când încep să se deterioreze, ia în calcul achiziționarea unora noi, care să reflecte rafinamentul și bunul-gust.

4. Alegerea culorilor

Dacă a ta companie implică activități în alte domenii decât marketing/publicitate, îți sugerăm să optezi pentru stilurile de amenajare clasic sau minimalist.
În marketing/publicitate, stilul modern exprimă cel mai bine ideea de creativitate și poți opta pentru un joc al culorilor, de pildă, poți utiliza două nuanțe neutre cu una puternică în calitate de accent sau ai posibilitatea de a jongla cu diferite nuanțe combinate armonios.

5. Asigură ordinea obiectelor din biroul directorial

Asigură-te că tot din biroul directorial este așezat în perfectă ordine. Așază dosarele și documentele în bibliorafturi pe care să le depozitezi în dulap sau pe suporturi cu polițe, iar instrumentele de scris, în suporturi speciale. Iată ce mai poți utiliza pentru a menține ordinea:

O altă idee este să ții la vedere, pe birou, instrumente scris de lux, pentru a reflecta calitatea înaltă și profesionalismul serviciilor pe care le oferi prin intermediul companiei tale.

Elemente pe care le poți integra

Există unele elemente pe care le poți integra indiferent de stilul de amenajare pentru care optezi. Iată de ce poți ține cont în procesul de amenajare a unui birou directorial:

  • Una sau câteva plante verzi înviorează spațiul și reprezintă o pată de culoare ce inspiră prospețime. Asigură-te că sunt bine întreținute și al căror aspect este puternic. Cele care înfloresc sunt, mai degrabă, adecvate în cazul unei directoare, deoarece oferă delicatețe;
  • Poți integra și elemente decorative fine, ca accent, de pildă, corpuri de iluminat – pentru stilul clasic, cele în nuanțe aurii sau de cupru, pentru stilul modern, poți alege culori puternice, precum roșu, albastru, verde sau galben, iar pentru cel minimalist, optează pentru argintiu sau negru;
  • Dacă spațiul este redus, poți utiliza un ornament plat pe perete, stil oglindă, cu elemente lucioase, existând condiția să fie amplasat într-un loc în care să nu reflecte lumina soarelui, caz în care poate crea disconfort ocular;
  • Poți utiliza și un parfum de cameră discret, care să creeze o atmosferă plăcută și care să emane prospețime.

Aspecte de evitat

Iată ce nu ar trebui să facă parte din amenajarea unui birou directorial, indiferent de stilul decorativ pentru care optezi:

  • Îți recomandăm să nu utilizezi covor. Este indicat să lași podeaua simplă, pentru a mări optic spațiul și a nu crea ideea de aglomerare;
  • Evită piesele de mobilier cu aspect fragil. Optează pentru cele monocrome, iar dacă utilizezi și canapea, îți recomandăm să eviți imprimeurile, florile sau combinațiile de texturi care ies mult în evidență; optează, mai degrabă, pentru cele cu design discret;
  • Asigură-te că repari cât mai repede piesele de mobilier și decor ce pot fi reparate, iar cele deteriorate trebuie schimbate cu unele noi. Trebuie să eviți ca în biroul directorial să se afle obiecte deteriorate sau uzate, întrucât acelea elimină ideea de profesionalism.

Asupra oricărui stil de amenajare birou directorial te decizi, toate lucrurile trebuie să fie de calitate înaltă, rafinate, să păstrezi un aspect cât mai aerisit și să ai la îndemână suporturi și alte obiecte care să contribuie la eficientizarea muncii. Alege și tu să amenajezi biroul directorial într-un mod profesionist!

Publicat în categoria Noutati pe de .

Despre Oana Epure

Sunt un profesionist orientat spre obiective. Este firesc pentru mine să lucrez într-un mediu multicultural. Sunt Account Manager, specialist în dezvoltarea afacerii și marketing. Master în Administrarea Afacerilor (M.B.A.) axat în Administrarea și Managementul Afacerilor, General de la Universitatea „Politehnica” București și, de asemenea, diplomă de licență în Administrație Publică de la Academia de Studii Economice din București.