Amenajarea biroului

Amenajarea biroului: 5 sfaturi pentru a spori productivitatea

Spațiul în care angajații își desfășoară activitatea este unul dintre cele mai importante aspecte atunci când vine vorba despre productivitatea și eficiența unei afaceri. Amenajarea biroului este esențială pentru a spori creativitatea, energia și proactivitatea oamenilor, acest lucru fiind valabil atât pentru resursa umană din cadrul întreprinderii tale, cât și pentru tine.

Poți apela cu încredere la câteva idei de amenajare menite să ofere un impuls pozitiv în ceea ce privește eficacitatea oamenilor alături de care îți desfășori activitatea. Ia în considerare că aceste sfaturi se pot aplica atât în cadrul clădirilor mari, cât și în spațiile mai mici de birouri.

Promovează socializarea, dar și intimitatea

Oamenii sunt ființe sociale, interacțiunea fiind întotdeauna un prilej de destindere, învățare și formare de legături. Dacă îți dorești o echipă bine închegată, pe care să te poți baza în orice moment, poți opta pentru un spațiu de birouri deschis. Cu alte cuvinte, poți amenaja masa fiecărui angajat astfel încât să își poată vedea colegii și să poată discuta cu ei, fără să deranjeze.

Este important să ai măcar un spațiu mai intim, dedicat ședințelor sau sesiunilor individuale de lucru. Unele persoane preferă să lucreze în anumite momente fără întreruperi, în propriul ritm. Asigură-te că le oferi angajaților tăi posibilitatea de a alege.

Creează o atmosferă plăcută

În momentul în care pășesc în birou, angajații trebuie să aibă un sentiment familiar, care le oferă siguranță și energie. Aerisește zilnic încăperile, deoarece un aer curat va spori capacitatea de concentrare și eficiența în procesul de lucru. Poți opta și pentru folosirea difuzoarelor de încăpere care vor oferi o aromă plăcută de-a lungul zilei.

Curățenia este, de asemena, esențială pentru sporirea productivității. Nimănui nu îi place să lucreze într-un mediu neîngrijit. Asigură-te că achiziționezi produse de igienă pentru birouri atât pentru personalul de curățenie, cât și pentru angajați (spre exemplu, șervețele umede, dezinfectant, soluție pentru ștergerea monitoarelor etc.).

Asigură-te că echipamentele sunt funcționale

Probabil unul dintre aspectele care influențează în mod imediat productivitatea angajaților îl reprezintă echipamentele IT. Achiziționează produse electronice pentru birou de calitate, laptopurile, calculatoarele și imprimantele fiind unele dintre dispozitivele cel mai des folosite, așa că alege-le cu grijă.

Un sfat util este și să apelezi la servicii de mentenanță și service pentru acestea. Dacă deja le-ai cumpărat și nu necesită înlocuire, poți măcar să optezi pentru evaluarea stării acestora. Spre exemplu, un laptop care se blochează continuu sau un scanner care nu copiază corect documentele poate diminua eficiența angajaților în îndeplinirea sarcinilor.

Birou


Facilitează organizarea birourilor

Organizarea de pe masa fiecărui angajat va contribui atât la aspectul general al încăperii, cât și la eficacitatea pe care o va avea acesta în timp ce lucrează. Dotează fiecare birou cu un coș mic de gunoi și cu produse de papetărie (pixuri, agende, bilețele colorate și evidențiatoare).

O idee bună este să le oferi angajaților și un dulap special pentru depozitarea obiectelor personale, în care să aibă acces numai ei. Poți opta și pentru amenajarea unui dulap pentru bibliorafturi care să îndosarieze toate documentele de care ar putea avea nevoie personalul tău. Astfel, aceștia vor economisi timp prețios și vor putea să se concentreze mai bine asupra altor sarcini.

Răsfață-ți angajații

O pauză de 15 minute este binevenită întotdeauna, în special după o ședință solicitantă, o sesiune de răspuns la mailuri ori realizat rapoarte. Oferă-le angajaților tăi posibilitatea să aibă un mic moment de răsfăț, așa că amenajează un spațiu de socializare în care aceștia să aibă acces la diverse produse de catering – cafea, covrigi, apă sau ceai.

Aceștia vor aprecia grija și implicarea ta, fiind mult mai motivați și dornici să se întoarcă la birou. În plus, este deja cunoscut faptul că un om este mai productiv atunci când a avut parte de o pauză relaxantă, care să alunge stresul.

Amenajarea biroului este importantă pentru fiecare angajat în parte, aceasta având un impact direct asupra eficienței acestuia la locul de muncă. Oferă-le un spațiu în care să se simtă bine și să fie motivați să facă o treabă bună și nu uita să le facilitezi organizarea, dar și relaxarea.

Publicat în categoria Uncategorized pe de .

Despre Oana Epure

Sunt un profesionist orientat spre obiective. Este firesc pentru mine să lucrez într-un mediu multicultural. Sunt Account Manager, specialist în dezvoltarea afacerii și marketing. Master în Administrarea Afacerilor (M.B.A.) axat în Administrarea și Managementul Afacerilor, General de la Universitatea „Politehnica” București și, de asemenea, diplomă de licență în Administrație Publică de la Academia de Studii Economice din București.