Sedinta

Cum te ajută materialele promoționale în creșterea afacerii

Indiferent de domeniul de activitate, orice firmă are nevoie de vizibilitate pentru ca oferta sa de produse sau servicii să devină cunoscută pentru cât mai mulți potențiali clienți. Această vizibilitate se poate obține pe mai multe căi, iar materialele promoționale constituie una din cele mai eficiente metode.
Cu toate că promovarea online a luat avânt în ultimii ani, materialele promoționale prezintă avantajul de a avea și o anumită utilitate oferind astfel mai multă satisfacție celor care le primesc și atrăgând atenția într-o mai mare măsură asupra afacerii pe care o promovezi.
Pentru a înțelege mai bine importanța materialelor promoționale, îți prezentăm în cele ce urmează principalele moduri în care acestea te pot ajuta să îți dezvolți afacerea.

Ce sunt materialele promoționale

Spre deosebire de materialele publicitare, care doar aduc la cunoștința publicului anumite servicii, produse, oferte speciale sau alte informații pe care firmele doresc să le ofere, materialele promoționale sunt produse personalizabile care sunt oferite direct clienților și partenerilor actuali și potențiali.

Aceste produse au o anumită utilitate și pot avea forma unor instrumente de scris, a unor articole de papetărie, brelocuri, umbrele, accesorii de birou și multe altele. De obicei, sunt inscripționate cu logo-ul firmei, datele de contact, un slogan sau orice alt mesaj sugestiv care ajută la promovarea afacerii.

Cel mai important este ca persoanele care primesc aceste materiale să se folosească măcar o vreme de ele și să nu le arunce la primul coș de gunoi. De exemplu, un pix personalizat sau un stick USB inscripționat sunt obiecte care nu îți creează acel instinct de a scăpa de ele cu prima ocazie, iar faptul că le-ai primit gratuit îți oferă o oarecare satisfacție.

Ce beneficii aduc materialele promoționale

Deși un astfel de cadou poate părea nesemnificativ, poate aduce în timp multe beneficii afacerii tale pentru că se constituie într-un material de promovare pe termen lung. Iată cum poate contribui un material promoțional bine realizat la dezvoltarea unei afaceri:

Publicitate la costuri mici

O campanie publicitară realizată profesional presupune costuri destul de mari, pe care unele firme nu și le pot permite. Realizarea spoturilor audio-video, a bannerelor și panourilor publicitare, precum și promovarea online sunt costisitoare, necesită timp și colaborarea cu echipe de profesioniști, iar expunerea maximă se rezumă doar la durata campaniilor.

De cealaltă parte, realizarea unor materiale promoționale este mai ieftină, iar costurile pot fi mai avantajoase mai ales dacă și comenzile sunt mai mari. În plus, mesajul sau informațiile pe care dorești să le transmiți prin intermediul acestor materiale ajunge la public pentru o perioadă mai îndelungată. Spre exemplu, un calendar personalizat oferă expunere pe parcursul unui an întreg, în timp ce o agendă de birou inscripționată cu logo-ul firmei tale poate fi folosită chiar și o perioadă mai îndelungată.

Creșterea numărului de clienți

Cu ajutorul materialelor promoționale, potențialii clienți care nu știau de existența afacerii tale află despre ea și devin interesați, mai ales dacă fac parte din publicul țintă. Fie că este vorba despre persoane care erau în căutarea anumitor produse și servicii sau de oameni care ar putea avea nevoie la un moment dat de ceea ce oferă firma ta, mulți îți vor deveni clienți datorită materialelor promoționale.

Utilizând în mod frecvent un anumit obiect personalizat cu un logo, se creează o legătură în subconștient cu marca respectivă care va fi preferată în fața altor branduri.

Expunere mai mare a mărcii

Materialele promoționale nu au efect doar asupra utilizatorilor ci și asupra persoanelor din anturajul acestora. Un rucsac inscripționat cu un logo, o șapcă sau o umbrelă sunt obiecte utile în viața de zi cu zi și care sunt expuse privirilor a zeci sau sute de oameni.

De asemenea, o cană de cafea este zărită zilnic și de colegii de birou ai celui care o folosește, iar acea legătură subconștientă de care vorbeam mai devreme se creează și în mintea acestora.

Fidelizarea clienților

Clienții apreciază foarte mult micile cadouri pe care le primesc în diferite ocazii, iar în majoritatea cazurilor acestea sunt materiale promoționale. Fie că este vorba despre o simplă sacoșă personalizată oferită gratuit sau de cadouri mai speciale, astfel de gesturi vor fideliza clienții, determinându-i să apeleze mai des la serviciile firmei tale.

Mai mult de atât, aceștia te vor recomanda altor cunoscuți și astfel ajungem să vorbim din nou despre creșterea numărului de clienți.

Consolidarea prestigiului firmei

Materialele promoționale pot fi privite și ca o carte de vizită, de calitatea acestora depinzând în bună măsură prestigiul mărcii pe care o reprezintă. Din acest motiv, este important ca aceste materiale să fie utile, dar să aibă și o calitate foarte bună.
Un pix care nu scrie, o agendă din care zboară foile sau un stick USB care se blochează ori de câte ori este introdus în calculator sau laptop creează o percepție negativă și asupra firmei pe care ar trebui să o promoveze.

Sperăm că aceste argumente au fost suficient de convingătoare ca să înțelegi cât de importante sunt materialele promoționale pentru ca afacerea ta să crească și să devină tot mai profitabilă.

Publicat în categoria Uncategorized pe de .

Despre Oana Epure

Sunt un profesionist orientat spre obiective. Este firesc pentru mine să lucrez într-un mediu multicultural. Sunt Account Manager, specialist în dezvoltarea afacerii și marketing. Master în Administrarea Afacerilor (M.B.A.) axat în Administrarea și Managementul Afacerilor, General de la Universitatea „Politehnica” București și, de asemenea, diplomă de licență în Administrație Publică de la Academia de Studii Economice din București.