Angajatii la birou

Motivarea angajaților: 6 strategii eficiente folosite de manageri

Nu trebuie să fii neapărat un manager de top pentru a înțelege că nu poți avea pretenția de la un angajat să dea maximul de randament fără sa-i oferi și o motivație pe măsură. Un angajat motivat va fi mult mai interesat să rămână în cadrul firmei și să se facă remarcat, iar în acest mod va fi mai productiv, va avea mai multă inițiativă și va colabora mai bine cu restul colegilor.


Bineînțeles că orice manager își dorește să lucreze cu astfel de oameni, iar dacă vrei să afli cum poți oferi suficientă motivație angajaților, îți prezentăm șase strategii aplicate cu succes.

Amenajarea spațiilor de lucru

Acesta este un prim aspect de care trebuie să ții cont întrucât este esențial ca angajații să aibă permanent la dispoziție toate cele necesare pentru a-și rezolva sarcinile zilnice.

Dotarea spațiilor de lucru include tehnica de birou–care trebuie să fie performantă – produse pentru organizare și arhivare, instrumente de scris și alte accesorii de birou.

La acestea se mai adaugă diferite produse pentru spațiile industriale și echipamente IT, în funcție de specificul activității. Nu în ultimul rând, birourile și celelalte spații au nevoie de mobilier adecvat, practic și confortabil.

Oferirea de beneficii

Se știe că principalul beneficiu pentru care orice angajat vine la muncă este salariul, însă nu trebuie să te limitezi la atât. Chiar dacă de multe ori nu este posibil ca salariul să se ridice la valoarea dorită de angajați, aceștia pot fi motivați cu alte beneficii.

Spre exemplu, le poți amenaja o zonă de alimentare și catering în care să aibă la dispoziție gratuit cafea, apă și mici gustări. Multe companii le oferă gratuit angajaților fructe pentru a-i încuraja să aibă o alimentație sănătoasă, iar uneori mai sunt răsfățați cu dulciuri sau pizza.

Alte beneficii pe care le poți oferi angajaților pentru a-i motiva constau în vouchere de reduceri pentru diferite produse sau servicii, bilete gratuite la evenimente, înscrieri gratuite la competiții sportive pentru amatori și multe altele.

Cadouri și petreceri surpriză la ocazii speciale

Oricui îi plac surprizele plăcute, așa că nu ezita să marchezi în acest mod evenimentele deosebite din viața firmei și a angajaților. Folosește accesorii de party și decor pentru a transforma biroul într-un spațiu mai vesel cu ocazia Sărbătorilor sau a zilelor de naștere.

Fiecare eveniment plăcut trebuie marcat cu o mică petrecere la birou – ocazie perfectă pentru a oferi angajaților și câteva cadouri personalizate, în funcție de ce sărbătoriți.

Reducerea nivelului de stres

Stresul la locul de muncă este o problemă cu care se confruntă mulți angajați, iar efectele se răsfrâng inevitabil și asupra angajatorilor. Angajaților le este din ce în ce mai greu să se concentreze chiar și asupra celor mai simple taskuri, apare oboseala cronică, absenteismul și multe alte probleme ce duc la scăderea productivității.

Pentru a evita astfel de situații, este de preferat ca angajații să aibă un program flexibil, să beneficieze periodic de zile libere și să li se ofere posibilitatea să lucreze de acasă.

Dacă este absolut necesară prezența la birou, un spațiu pentru activități recreative ar fi foarte util pentru a-i ajuta să se mai deconecteze în timpul programului. Chiar și un animal de companie poate alunga stresul, așa că nu ar fi o idee rea să îi încurajezi să adopte unul la birou. Hrana de la pet shop vine din parte firmei, iar angajaților le revine responsabilitatea de a avea grijă de animalul devenit astfel mascota biroului.

De asemenea, o sală de fitness sau un parc e de mare ajutor în combaterea stresului în rândul angajaților.

Transparența decizională

Cei mai mulți angajați își doresc să fie consultați în privința deciziilor care îi privesc direct în loc să li se impună din senin anumite lucruri cu care nu pot fi de acord. De aceea, orice decizie importantă ale cărei efecte se vor răsfrânge și asupra angajaților trebuie luată transparent, de preferat în urma unei discuții dintre conducere și reprezentanții angajaților.
Chiar dacă este vorba despre o decizie nefavorabilă, aceasta va fi mai ușor acceptată dacă oamenilor li se va explica din timp care sunt argumentele care au stat la baza sa și vor fi invitați la masa discuțiilor.
Pentru ca astfel de decizii să nu îi ia prin surprindere, mai este recomandat ca angajaților să li se transmită periodic informații despre rezultatele companiei și despre proiectele de viitor. Astfel, vor ști în ce direcție se îndreaptă firma și vor fi mai motivați, având totodată posibilitatea de a-și face propriile planuri pentru perioadele care urmează.

Recunoașterea meritelor

Satisfacția lucrului bine făcut este și mai mare atunci când meritele angajaților sunt recunoscute public și sunt evidențiate în fața colegilor.

O astfel de recunoaștere publică a meritelor oferă o motivație în plus, iar dacă aceasta vine la pachet și cu o recompensă financiară, majoritatea angajaților își vor da silința să o obțină.

Poți avea încredere deplină în aceste strategii pentru că sunt deja puse în aplicare în cadrul celor mai importante companii, iar rezultatele sunt întotdeauna peste așteptări.

Publicat în categoria Noutati, Training pe de .

Despre Oana Epure

Sunt un profesionist orientat spre obiective. Este firesc pentru mine să lucrez într-un mediu multicultural. Sunt Account Manager, specialist în dezvoltarea afacerii și marketing. Master în Administrarea Afacerilor (M.B.A.) axat în Administrarea și Managementul Afacerilor, General de la Universitatea „Politehnica” București și, de asemenea, diplomă de licență în Administrație Publică de la Academia de Studii Economice din București.